Jak zarejestrować się w Danii? - Viktech : Viktech

Jak zarejestrować się w Danii?

Zastanawiasz się, jak wygląda proces rejestracji w Danii?  Zapoznaj się dokładnie z poniższymi krokami.

 

Krok 1: Wpis do duńskiego rejestru cywilnego (Rejestr CPR)

Wszyscy mieszkańcy i pracownicy zagraniczni w Danii muszą zarejestrować się w centralnym rejestrze stanu cywilnego (CPR), aby otrzymać tak zwany „numer CPR”. Jest tworzony raz i jest ważny przez całe życie. Numer dotyczy szeregu czynności w Danii – w tym rejestracji podatkowej, wypłaty wynagrodzeń i ubezpieczenia zdrowotnego.

a) Jeśli zaczynasz pierwszą pracę w Danii i nie masz numeru CPR wystąpimy o niego w Twoim imieniu. W związku z tym potrzebujemy od Ciebie następujących dokumentów:

  • Kopii dowodu osobistego (przodu i tyłu) lub kopii paszportu
  • Jeżeli jesteś w związku małżeńskim: Kopia aktu małżeństwa
  • Jeśli masz dzieci: Kopia aktu urodzenia Twojego dziecka / dzieci

b) Jeśli wcześniej pracowałeś lub mieszkałeś w Danii, najprawdopodobniej masz już numer CPR. Podaj nam swój obecny numer CPR.

 

Krok 2: Ubezpieczenie zdrowotne

Jeśli pracujesz w Danii, jesteś objęty duńskim ubezpieczeniem zdrowotnym od pierwszego dnia pracy w Danii. Otrzymujesz duńską kartę ubezpieczenia zdrowotnego (tak zwaną „kartę dla osób dojeżdżających do pracy za granicą”). Dzięki duńskiej karcie ubezpieczenia zdrowotnego możesz w każdej chwili zarejestrować się i szukać pomocy medycznej w Danii.

Abyśmy mogli ubiegać się o Twoją duńską kartę ubezpieczenia zdrowotnego, potrzebujemy od Ciebie:

– podpisanego pełnomocnictwa (kopia jest dołączona do umowy o pracę)

– kopii podpisanej umowy o pracę

Co dzieje się po złożeniu wniosku o wydanie E106 (duńskie ubezpieczenie zdrowotne)? Ze względów prawnych możemy po raz pierwszy wystąpić o dowód E106 po pierwszej wypłacie. Kiedy wysyłamy wniosek, władze duńskie potrzebują do 8 tygodni na wydanie dowodu E106. Dowód E106 otrzymasz e-mailem.

Ważność ubezpieczenia zdrowotnego

W Viktech jesteś ubezpieczony od pierwszego dnia pracy. Nawet jeśli nie otrzymałeś dowodu E106, możesz udać się do lekarza w Danii, o ile jesteś zatrudniony u nas i masz numer CPR.

Jeśli otrzymasz nową umowę o pracę lub jesteś czasowo bezrobotny, będziesz potrzebować nowego dokumentu E106 w każdej nowej pracy. Procedura jest zawsze taka sama: prześlesz nam kopię aktualnej, podpisanej umowy o pracę i podpisane pełnomocnictwo, a następnie my będziemy mogli wystąpić o Twój dokument E106.

 

Aplikuj

Poprzedni wpis Następny wpis
W firmie Viktech otrzymuję szeroki wybór ofert i mogę wybierać takie, które stanowić będą dla mnie wyzwanie. Dla mnie jest to ważny element życia zawodowego.

Emad Bielawska

elektryk

Viktech to świetne miejsce pracy. Mogę zajmować się różnymi pracami, a ponadto dobrze się dogadujemy. Mam tutaj wiele urozmaiceń i dzięki temu moja praca jest bardziej przyjemna.

Jonas Linding

stolarz

Współpraca z Viktech przebiega doskonale, po części dlatego, że jasno uzgodniliśmy, kiedy potrzebuję porozmawiać i kiedy potrzebuję wziąć krótki urlop. Według mnie to się sprawdza doskonale. Gdyby tak nie było, nie pracowałbym z firmą Viktech przez pięć lat.

Jeroen Smit

elektryk

Zawsze mogę liczyć na pomoc konsultanta Viktech. On pomaga mi wszystko załatwić. Ogromnym ułatwieniem dla mnie jest to, że komunikacja między nami odbywa się w bezpośredni sposób.

Marcin Pastusiak

malarz

Bardzo lubię wszechstronność oferowanych prac, a poza tym po raz pierwszy w życiu mogę wykonywać zlecenia jedno zaraz po drugim. Mój osobisty opiekun w firmie Viktech dba o to, aby zawsze czekała na mnie kolejna praca.

Jacob Jacobsen

stolarz

Nasz blog